dinsdag 2 juni 2015

Review: het tweede enige echte kleurboek voor senioren

Toen ging ik bedenken hoe ik als 37 jarige jonge dame een seniorenboek ging reviewen.....
Nu is 37 niet echt piep... Maar echt oud kan je het ook niet noemen... Niet dat senioren "echt oud is... Maar u snapt.... Of iemand moet bejaard zijn of al snel "beledigd" om bij de senioren gegooit te worden! Wat is een senior? Ik had bedacht... Een 65+er!
Ik heb dit boek dus even uitgeleend aan mijn schoonouders die aan dit criterium voldoen! En inderdaad... Er werd direct lacherig gedaan over het woordje senioren!
Mijn schoonouders zijn niet echt kleurboek kleurders dus het was extra spannend wat ze ervan zouden vinden... Ze schilderen en tekenen wel dus ergens was er toch aansluiting!
Ze vonden het boek an zich teveel van hetzelfde... Wel verschillende patronen maar veel "behang" en veel bloemen. Het kleuren deden ze met mijn potloden en daarbij merkte ze op dat het papier te "bobbelig" was voor potlood waardoor je diverse richtingen in moest of cirkels draaien om het egaal gekleurd te krijgen. ze zijn dus niet "om" maar vonden het wel leuk om te doen

Schoonpaps kunstwerk
Schoonmams stukje


Daarna ben ikzelf gaan kleuren
met stift omdat potlood al gedaan was :) en bij het uitzoeken viel me op dat de lijner dikker zijn en de patronen groter! Ik neem aan dat dit het is wat het "voor senioren" maakt. Maar dat kan dus voor iedereen zijn die wat minder goed ziet of die gewoon van grotere patronen houd. In theorie verschilt het dus vooral daar met de andere enige echte boeken.
Met stift werkte erg makkelijk ik heb stabilo 68 gebruikt

Het drukt door.. Net als in de andere boeken! Dus dat verwachte ik al. Ergens natuurlijk wel jammer 
Niet alle patronen in het boek spreken mij aan. Vooral omdat het formaat van de patronen mijn creativiteit niet prikkelt (puur persoonlijk dus) 
Maar het boek is dus zeker een aanrader voor mensen met wat minder zicht of die van grotere vlakken houd.

Het blijft een terugkomend punt.... De ringband.... Na rondvragen of men als er ringbandjes in de boeken zouden zitten of mensen dan meer zouden willen betalen (in contrast tot het ringbandje 1 a 2 euro meer) werd er geantwoord dat men dat zeker zou willen omdat het bij een copieshop ook geld kost en het dus vooral minder moeite is om naar de copieshop te gaan!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten